Zepsuty samochód - kilka porad

Dodane: 13-10-2016 06:45
Zepsuty samochód - kilka porad wahacze

Specyficzne usługi motoryzacyjne

Wiekowe pojazdy coraz częściej stanowią prawdziwe perełki motoryzacyjne. Samochody, które jeszcze kilkanaście lat temu uważalibyśmy za bardzo wątpliwej jakości dzisiaj stanowią prawdziwą atrakcję. Wiele pojazdów różnego rodzaju jest obecnie wynajmowanych na przejażdżki. Stylowe auta bardzo często pełnią funkcję samochodów ślubnych, o co nieraz bardzo dbają państwo młodzi. Na okolicznościową przejażdżkę ekskluzywnym autem możemy się również wybrać w związku z każdą inną okazją, jednak trzeba przyznać, że wynajęcie takiego samochodu jest bardzo drogie i to sprawia, że takimi szykownymi autami poruszają się przede wszystkim właściciele wiekowych, ale odnowionych pojazdów.


Liczba aut, a liczba wypadków

Liczba pojazdów silnikowych rośnie z roku na rok jest coraz większa, a co za tym idzie liczba wypadków się zwiększa. To nic niepokojącego, w końcu im więcej pojazdów tym większa ilość wypadków, jednak odczynnik procentowy zostaje ten sam.

Co najczęściej jest powodem wypadku? O dziwo nie jest to prędkość, ani nie znajomość zasad ruchu drogowego, ani nawet upojenie alkoholowe. Najczęstszą przyczyną wypadków, nie tylko w Polsce, jest brak skupienia i rozmyślanie o sprawach, które nas martwią- właśnie to jest najbardziej niebezpieczne przy prowadzeniu jakiegokolwiek pojazdu.


Konstrukcja silnika, którą opracował R. Diesel

W 1893 roku Rudolf Diesel skonstruował silnik o nieco zmienionej konstrukcji i zasadzie działania, niż silniki spalinowe znane dotychczas. Przyświecającym mu celem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?.

W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował pierwszy dwucylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym, który otrzymał nagrodę Grand Prix na wystawie w Paryżu. Silnik ten bezpośrednio z wystawy został przewieziony do Warszawy, gdzie był zastosowany do napędu prądnicy w elektrowni hotelu "BRISTOL".potrzebny przypis

Konstrukcja silnika, którą opracował R. Diesel była bardzo zawodna i trudna w eksploatacji poprzez zastosowanie wtrysku paliwa do cylindra za pomocą sprężonego powietrza. Układ wtryskowy wymagał wielostopniowej sprężarki, aby uzyskać wystarczająco wysokie ciśnienie powietrza, za pomocą którego wtryskiwana i rozpylana była dawka paliwa. Przy ówczesnej technologii materiałowej zapewnienie odpowiedniej trwałości i niezawodności sprężarki było trudne, powiększało to gabaryty i ciężar niemałego silnika, oraz zwiększało ilość części ruchomych wymagających okresowego serwisowania. Dopiero opracowanie hydraulicznego systemu wtrysku paliwa (James Mc Kechnie patent w 1910) pozwoliło na szeroki rozwój silników wysokoprężnych pracujących na oleju napędowym, ale już nie według klasycznego obiegu Diesela (stałe ciśnienie spalania), tylko według obiegu Sabathe'a (przemiana izochoryczna i przemiana izobaryczna).

Dużą rolę w rozwoju silnika odegrał inż. Prosper L?Orange zatrudniony w przedsiębiorstwie Benz & Cie, który zaprojektował w 1908 r. komorę wstępną. Pierwszy pojazd dieslowski produkcji przedsiębiorstwa MAN był jednocylindrowym gigantem o pojemności niemal 20 litrów, który przy prędkości 172 obrotów na minutę rozwijał moc 15 kW.potrzebny przypis

W 1936 roku Mercedes-Benz zastosował silnik diesla po raz pierwszy w seryjnym aucie osobowym2.
Kalendarium

1897 ? Prace rozwojowe silnika doprowadziły do uzyskania silnika o stosunkowo dobrych właściwościach eksploatacyjnych,
1900 ? polski inżynier Marian Lutosławski w warszawskim hotelu Bristol zbudował pierwszą w Polsce elektrownię zasilaną silnikiem diesla3.
1902-1910 ? Przedsiębiorstwo MAN wyprodukowało 82 stacjonarne silniki wysokoprężne DM12,
1903 ? Zastosowanie pierwszego silnika wysokoprężnego do napędu statków i początek powolnego wypierania napędu parowego,
1908 ? Uzyskanie wystarczająco precyzyjnej pompy wtryskowej oraz zastosowanie komory wstępnej,
1923 ? Pierwszy ciągnik i ciężarówka napędzana silnikiem wysokoprężnym,
1934 ? Pierwszy czołg z napędem diesla (7TP ? Polski Czołg Lekki),
1936 ? Pierwsze zastosowania w samochodach osobowych,
1937 ? Pierwsze zastosowania do napędu samolotów (Junkers)
1968 ? Zastosowanie silnika wysokoprężnego ustawionego poprzecznie przez Peugeota w modelu 204.
1986 ? Silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim (Fiat Croma TDid) zastosowany w produkcji wielkoseryjnej samochodów osobowych,
1993 ? FIAT patentuje i wprowadza na rynek (w 1997 r.) technologię common rail,
2004 ? W krajach Europy Zachodniej udział nowo rejestrowanych samochodów z silnikiem wysokoprężnym przekracza 50%.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym